Tel. +48 531 454 986 | Pon-Pt : 8-18 | Sob 8-14|biuro@tireexpert.pl
Przeznacznie
Wybierz z listy
  • 4X4
  • BUDOWLANA
  • CIĘŻAROWA
  • DOSTAWCZA
  • MOTOCYKLOWA
  • MOTOCYKLOWA (SCOOTER)
  • OSOBOWA
  • PRZEMYSŁOWA
  • QUAD-ATV
  • ROLNICZA
  • WYŚCIGOWA
Sezon
Wybierz z listy
  • LETNIA
  • NIE KLASYFIKOWANA SEZONOWO
  • WIELOSEZONOWA
  • ZIMOWA
Szerokość
Wybierz z listy
  • 24
  • 18.5"
  • 2.25
  • 3.5
  • 355
  • 4.1
  • 5.1"
  • 2.5
  • 2.75
  • 3
  • 3.25
  • 4
  • 5
  • 5.5
  • 6
  • 6.5
  • 7
  • 7.5
  • 8
  • 8.15
  • 8.25
  • 8.3
  • 8.5
  • 9
  • 9.5
  • 10
  • 10.5
  • 11
  • 11.2
  • 11.5
  • 12
  • 12.4
  • 12.5
  • 13
  • 13.6
  • 14
  • 14.5
  • 14.9
  • 15
  • 15.5
  • 16
  • 16.5
  • 16.9
  • 17.5
  • 18
  • 18.4
  • 19
  • 19.5
  • 20
  • 20.5
  • 20.8
  • 21
  • 22"
  • 23
  • 23.1
  • 23.5
  • 25"
  • 26"
  • 26.5
  • 27
  • 28
  • 29
  • 29.5"
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 35
  • 37
  • 40
  • 42
  • 60
  • 70
  • 80
  • 85
  • 90
  • 100
  • 110
  • 120
  • 125
  • 130
  • 135
  • 140
  • 145
  • 150
  • 155
  • 160
  • 165
  • 170
  • 175
  • 180
  • 185
  • 190
  • 195
  • 200
  • 205
  • 210
  • 215
  • 225
  • 230
  • 235
  • 240
  • 245
  • 250
  • 255
  • 260
  • 265
  • 270
  • 275
  • 280
  • 285
  • 295
  • 300
  • 305
  • 315
  • 320
  • 325
  • 335
  • 340
  • 350
  • 360
  • 380
  • 385
  • 400
  • 405
  • 420
  • 425
  • 435
  • 440
  • 445
  • 455
  • 460
  • 480
  • 500
  • 520
  • 540
  • 550
  • 580
  • 600
  • 620
  • 650
  • 700
  • 710
  • 800
  • 815
  • 825
  • 875
  • 900
  • 1000
  • 1100
  • 1200
  • 1300
Profil
Wybierz z listy
  • 6"
  • 7"
  • 8"
  • 8,5"
  • 9"
  • 9,5"
  • 10"
  • 10,5"
  • 11"
  • 11,5"
  • 12"
  • 12,5"
  • 13,5"
  • 14,5"
  • 15"
  • 25
  • 30
  • 35
  • 40
  • 45
  • 50
  • 53
  • 55
  • 60
  • 65
  • 67
  • 69
  • 70
  • 75
  • 80
  • 82
  • 90
  • 95
  • 100
Rozmiar
Wybierz z listy
  • 10
  • 14
  • 15
  • 15.3
  • 16
  • 17
  • 17.5
  • 18
  • 19
  • 19.5
  • 20
  • 22.5
  • 24
  • 28
  • 8
  • 9
  • B14
  • V21
  • R4
  • R5
  • R6
  • R8
  • R9
  • R10
  • R11
  • R12
  • R13
  • R14
  • R15
  • R15,3
  • R15,5
  • R16
  • R16,5
  • R17
  • R17,5
  • R18
  • R19
  • R19,5
  • R20
  • R21
  • R22
  • R22,5
  • R23
  • R24
  • R25
  • R26
  • R28
  • R29
  • R30
  • R32
  • R33
  • R34
  • R35
  • R36
  • R38
  • R42
  • R44
  • R46
  • R48
  • B15
  • B16
  • B17
  • B18
  • B19
  • B21
  • B23
Producent
Wybierz z listy
  • AEOLUS
  • ALLIANCE
  • APLUS
  • APOLLO
  • ARIVO
  • AUSTONE
  • BARUM
  • BF GOODRICH
  • BRIDGESTONE
  • Chengshan
  • CHIŃSKIE
  • COMFORSER
  • COMPASAL
  • CONTINENTAL
  • CROPKINGG
  • CST
  • Cultor
  • DĘBICA
  • DEESTONE
  • Diplomat
  • DUNLOP
  • ERACLE
  • FALKEN
  • FIRESTONE
  • FORTUNE
  • FULDA
  • GENERAL
  • Geyer & Hosaja
  • GISLAVED
  • GOLDEN CROWN
  • GOODRIDE
  • GOODYEAR
  • GRIPMAX
  • HANKOOK
  • HELLAS
  • HI-FLY
  • INFINITY
  • KABAT
  • KENDA
  • KINFOREST
  • KLEBER
  • KORMORAN
  • KRM
  • KUMHO
  • LANVIGATOR
  • LING LONG
  • LingLong
  • Long March
  • MARSHAL
  • MATADOR
  • MAXAM
  • MAXXIS
  • METZELER
  • MICHELIN
  • Mirage
  • MITAS
  • MRL
  • NANKANG
  • NEXEN
  • NOKIAN
  • NORDEXX
  • Ozka
  • Paxaro
  • PETLAS
  • PIRELLI
  • POINT S
  • PROTECTOR
  • RIKEN
  • ROADSTONE
  • ROVELO
  • Saetta
  • SAILUN
  • SAVA
  • SEMPERIT
  • SOLIDEAL
  • STRIAL
  • TAURUS
  • TOYO
  • TRACMAX
  • TRAZANO
  • TRELLEBORG
  • TRIANGLE
  • TRISTAR
  • UNIROYAL
  • VIKING
  • Voyager
  • VREDESTEIN
  • YOKOHAMA
Sortuj według
Wybierz z listy
  • Popularność
  • Najnowsze
  • Cena: rosnąco
  • Cena: malejąco
Wyczyść
Wyszukaj

Wiesz kiedy najlepiej założyć zimówki?

Nie od dziś wiadomo, że opony są jednym z ważniejszych elementów bezpieczeństwa w samochodzie. Skąd ich kluczowe znaczenie? To one gwarantują kontakt z nawierzchnią i to one stanowią podstawę do działania takich systemów jak chociażby ESP. Wielkie znaczenie ogumienia sprawia, że kierowca powinien nie tylko dbać o jego dobry stan, ale również pamiętać o sezonowej wymianie. Kiedy zatem najlepiej założyć zimówki? Jednoznacznej odpowiedzi raczej nie ma. Jest jednak kilka czynników, o których warto pamiętać.

Większość polskich kierowców uważa, że idealnym momentem na wymianę ogumienia na zimowe jest dzień, w którym na drodze pojawia się pierwszy śnieg. Nietrudno jednak dojść do wniosku, że pogląd taki jest błędny. A decyduje o tym działanie dwóch uwarunkowań. Po pierwsze skoro na dworze zaczyna padać śnieg, to znaczy że temperatury już dawno spadły na tyle, że opona letnia stała się twarda jak kamień i przestała gwarantować przyczepność. Po drugie warto wiedzieć o tym, że zapominalskich kierowców, którzy czekają do pierwszego śniegu jest naprawdę wielu. A to sprawia, że wszyscy oni spotykają się w tym samym momencie pod zakładem wulkanizacyjnym.

Każdego roku boom po pierwszych opadach śniegu sprawia, że nie ma możliwości, aby komukolwiek udało się zmienić ogumienie na zimowe od ręki. Kierowcy stoją w kolejkach i czekają zazwyczaj od kilku godzin do nawet kilku dni! A kilka dni w sytuacji, w której opony letnie już dawno przestały spełniać swoją rolę i na drodze leży śnieg, oznaczają drastyczny wzrost prawdopodobieństwa wystąpienia kolizji, a nawet mogą pokrzyżować plany związane z jakimś dalszym wyjazdem na weekend.

Skoro opady pierwszego śniegu w roku to termin zbyt późny na wymianę opon na zimowe, kiedy tak właściwie należy to zrobić? Niestety ale konkretnego terminu nie da się podać – czasami ogumienie zimowe trzeba założyć w październiku, a czasami dopiero na początku grudnia. Wszystko zależy bowiem od pogody! Producenci ogumienia zalecają montaż zimówek wtedy, gdy temperatura powietrza przez kilka dni z rzędu utrzymuje się poniżej 7 stopni Celsjusza. To optymalna granica, która pozwoli ogumieniu zimowemu na pełne wykorzystanie swoich możliwości i idealnie wpisze się w charakterystykę jego pracy.

W temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza mieszanka guma przede wszystkim zachowa prawidłową sztywność. To poprawi sposób zachowania pojazdu na drodze – karoseria nie będzie się nadmiernie wychylała podczas jazdy w zakręcie. Do tego guma nie stanie się zbyt lepka, przez co bieżnik nie będzie nadmiernie ścierał się podczas kontaktu z asfaltem, a opony w trakcie pracy nie będą nadmiernie hałasowały. Optymalne warunki pracy dla ogumienia to też właściwy poziom trakcji oraz bezpieczeństwa podróży.

Niełatwo jest też precyzyjnie określić moment, w którym opony zimowe należy zamienić na letnie. Dlatego najlepiej zastosować zasadę odwrotną. Mianowicie jeżeli w ciągu kilku dni z rzędu temperatura na zewnątrz będzie się utrzymywać powyżej 7 stopni Celsjusza, kierowca powinien pojechać do wulkanizatora i umówić się na wizytę. Dodatkowymi symptomami może być też nadmierny hałas pracy ogumienia podczas jazdy czy mało stabilne zachowanie się pojazdu w trakcie jazdy w zakręcie.

error: Materiały są niedostępne.